reklama

list pre rodičov

Miluj svoje bábätko a počúvaj na inštinkty– alebo tu je zodpovedné staranie o bábätke Sme rodíčia 9 mesačného bábätka, chceme zverejniť naše skúsenosti

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

List pre rodičov:


Miluj svoje bábätko a počúvaj na inštinkty– alebo tu je zodpovedné staranie o bábätke


Drahá Mamička a drahý Otec, ktoré túto poznámku čítate!

List pre rodičov:


Miluj svoje bábätko a počúvaj na inštinkty– alebo tu je zodpovedné staranie o bábätke


Drahá Mamička a drahý Otec, ktoré túto poznámku čítate!


Pamätáte si ešte na to, aké bolo, kedy ste zoznámili, kedy ste boli ešte dvaja? Ako sa navzájom milovali: Mysleli ste si, že to sa už nedá hodnocovať.
Potom Vám narodilo dlho očakávané malé bábätko, a ste prišli na to, že sa dá milovať ešte lepšie. Potom, ako prešli dni, týždne, mesiace, sa ukázalo, že ešte aj to sa dá hodnocovať. Vidíte, aké je to známe...
Rodičia iste že majú radi svojho bábätka, a k tomu primerane mu pomáhate. Keď pýta jedlo, tak mu dáte jesť, keď pýta vodu, tak mu dáta piť. Keď je ospalý, tak ho uspávate, keď je mu zima, tak ho obliekate, vymeníte si plienky, keď je potrebné. Jaj, aby som nevynechal grganie!! ?
Väčšinou reagujeme hneď a účinne, keď nám hlásia svoje telesné potreby. A ako je to s duševními potrebami?
Čo sa stane, keď bábätko Vám hlásí duševnú potrebu? Keď plače, lebo je unavený, chce len ku tebe blížiť a preto postenkáva, alebo nudí, alebo on by už vedel dostak k obľúbenej hračke ale radšej fňuká, že “pekne si prosím, daj mi to, nemám náladu a silu k tomu dostať!“ Priemerný rodič vidí len toľko, že:“ Dieťa fňuká, hoci zjedol, pil, má čisté plienky, ani zima mu nie je, tak teraz s ním nestarám, lebo z neho bude jeden rozmaznaný tyran!“ Tvoje bábätko prvíkrát Ti hovorí len tichšie, potom čoraz hlasnejšie, a už nakoniec plače... Možno aj Ty plačeš vo vnútry drahý Rodič, ale ani tak nereaguješ na prosbu tvojho miláčika, lebo Ti to povedala mama, svokra, susedka (v zlom prípade aj detský lekár), že to robí len pár dní, potom príde na to, že nemôže nad tebou dominovať a prestane plakať. Čakáš pár dňí, a opps, naozaj prestal plakať. A Ty si ako hrdý Rodič, potlapkáš si rameno, že ako dobre si to robil. Ale by si nemal potlapkať...
Vieš čo odohráva v takomto prípade v bábätke podľa najnovších výskumoch? – aj ja priznám, že moje srdce tiež to šepkáva, výskumníci majú pravdu... Čítaj.
Tvoje bábätko Ti povie: „Mami, otec!!“ Odpoveď nedostane. Zase povie: „Podte už mi pomôcť, prosím Vás!“ Ale pomoc nepríde. Potom už čoraz rozhorčene kričí, nakoniec v zúfalstve plače... ale ľudia, ktoré ho tak milujú, ešte stále ignorujú. Malí človiečik je už veľmi rozumný, skoro naučí, že to nie je ten svet, na ktorú on chcel narodiť, tu darmo kričí, ešte ani vlastná Mama a ani vlasný Otec mu nepríde na pomoc – tak už nekričí ďalej. Uskladní v maličkom dúšku sklamanie a bude ticho, pritom Ty drahí Rodič v mysle potlepkáš rameno.
Už aj toľko je veľmi smutné a strašné, ale podstata ešte len príde. Potom, ako si úspešne naučil bábätke, že nemôže sa spoliehať na Teba, príde doba trochu väčšieho bábätka, kedy bábätko – je pravda, že bez objatej ruky – hysterikou chce dosiahnúť pozornosť a lásku.
Neskôr v dobe puberty, dieťa už ani nepokúsí s tebou prísť do kontaktu.
Milá Mamička a a milé Otecko!
Je pravda, že nechceli ste vytvoriť také spojenie s dieťaťou?
Veď Vy máte radi( možno aj teraz tam spinká vedľa Vás) milovaného bábätka?
Tak recept je jednoduchý:
Miluj svojho bábätka, a maznaj ho! Vtedy, keď fňuká, keď plače, vtedy keď je ufňukaný... vtedy Ťa potrebuje, milý Rodič ale veľmi. Upratovanie, umývanie riadu alebo odloženie šiat nech nie je také dôležité, ako duša tvojho malého bábätka!
Môj syn za onedlho bude mať 9 mesiacov. Je nádherné chlapčisko, veľmi zlatý, zbožňujem ho. Veru, ja od prvého chvýlku skočím na všetky jeho volania, na všetky pohnutie.
Nemyslite si, že som nemal nikdy obavy, keď v okolí každý hovoril, že nebudeš vládať s ním o pár mesiacov! Nevypočul som krákanie, namiesto toho som pozeral na môjho obdivuhodného bábätka, a robil som to, čo mi diktovalo srdce. Potom prišla doba pár mesačného, a minulo to, prišli ďalšie mesiace..... a nie je tyran, a nie je diktátor.
Ale som to vedel a viem aj teraz, že robím dobrú prácu, šepkalo mi pud a moje srdce, robil som moju prácu a robím aj teraz. Prvé výsledky sa už ukazujú na syna, lebo nikdy nefňuká bez dôvodu, môže byť hocijaký problém, skoro ukludní, nás pevná a stabilná emocionálna šnúra spája. Nezranilo sa jeho dôvera vo mne, a viem, že je vyrovnaný a aj on vie, že hocikedy mi ozýva ja som tam hneď.
Prajem Vám, milé Mamičky a milé Oteckovia, ktoré ste prečítali tento dlhý list, že v správnom chvílu pamätajte sa a vtedy nech rozhodnite správne. Nie, nepočúvajte na mňa. Počúvajte na to, čo Vám diktuje srdce, pritisnite si Vaše dieťa, ktoré čaká na objatie.
Lebo vychovávať nie je možné ani prísne, ani potrestaním, ani vážnosťou.
Vychovávať treba zo srdca, s dušou a z inštinkty.

Zoltán Revaj

Zoltán Revaj

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sme rodičia 9 mesačného syna Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu